diumenge, 28 d’abril del 2013
Aigua, desitjada i abundant
Finalment arribaren les pluges i ens deixaren l'aigua tant necessaria per als conrreus i per a la recuperació dels aqüífers insulars. Molts són els camps plantats amb cereal i pocs els que tenen, a hores d'ara, una bona collita per a la temporada. Les pluges arribaren, una mica tard, també, per als cereals de Can Toni.
Etiquetes de comentaris:
aigua,
Can Toni d'en Jaume Negre,
conreus
dissabte, 27 d’abril del 2013
Trituració de restes vegetals
Finalment hem pogut triturar les restes vegetals que ens quedaven a dos feixes de Can Toni d'en Jaume Negre, a la futura àrea d'aparcament dels visitants i a la feixa estreta del puig, una feixa que no treballam actualment. D'aquesta manera hem retirat totes les restes vegetals abans d'iniciar la temporada de risc d'incendis i alhora que la matèria orgànica podrà incorporar-se al sol més ràpidament.
Etiquetes de comentaris:
bones pràctiques,
Can Toni d'en Jaume Negre
divendres, 19 d’abril del 2013
dijous, 11 d’abril del 2013
El GEN membre de l'Associació d'Apicultors
![]() |
Can Toni col·laborarà amb l'Associació d'Apicultors |
Des de fa uns dies, el GEN és soci de l'Associació d'Apicultors d'Eivissa. Amb anterioritat, el 15 de febrer, havíem assistit, en qualitat de convidats, a l'Assemblea General Ordinària i Extraordinària de socis de l'entitat. Més endavant, ja durant el mes de març, assistírem al curs de formació per a apicultors. Allí consolidarem vincles amb socis i directius de l'associació i formalitzarem la nostra entrada a l'entitat.
Fruit d'aquesta nova relació, i de l'oferiment formal per part del GEN de la finca Cant Toni d'en Jaume Negre per a futures pràctiques d'apicultura, el curset de l'associació què tindrà lloc durant el mes de maig, impartirà les seues classes pràctiques a la nostra finca. Una molt bona notícia que ens anima a seguir en la línia de col·laboracions entre entitats vinculades al medi rural eivissenc.
![]() |
Curset d'aprenentatge de l'Associació d'Apicultors d'Eivissa |
Poc a poc van incrementant-se els acords i convenis del GEN amb associacions agrícoles i ramaderes d'Eivissa. D'aquesta manera, amb la vostra ajuda, anam obrint camí envers la recuperació de la finca i adquirint experiència per treballar-la. Entre tots ho estam aconseguint. Moltes gràcies, a tots i a totes, per la vostra ajuda.
Etiquetes de comentaris:
acords de col·laboració,
apicultura,
Associació d'Apicultors d'Eivissa,
cooperació,
GEN
dilluns, 8 d’abril del 2013
Agropaisatges insulars

Aquesta jornada tindrà lloc el pròxim dissabte, 13 d'abril, al Palau de Congressos d'Eivissa (Santa Eulària des Riu). A baix, teniu més informació per si hi estau interessats.
Etiquetes de comentaris:
Agropaisatges insulars,
Grup d'Acció Local LEADER
dilluns, 1 d’abril del 2013
Preparant l'arribada de les abelles
Els treballs per habilitar l'espai per a l'arribarda de les primeres abelles estan resultant més complicats del que esperàvem El desemboscament de la feixa on es situaran les caseres està generant molta feina. Però és ara el moment, en presència de les abelles determinats treballs, si bé es poden realitzar, molestarien considerablement a les nostres convidades i dificultarien la nostra labor.
![]() |
Aquí aniran les caseres |
Resumint, que aviat disposarem de les primeres caseres a la finca, i si tot marxa com esperam, també aviat tindrem la primera producció de mel de Can Toni d'en Jaume Negre. Però per a això encara haurem d'esperar...
Etiquetes de comentaris:
abelles,
apicultura,
Can Toni d'en Jaume Negre,
caseres d'abelles,
treballs de condicionament
Subscriure's a:
Missatges (Atom)