NO a les prospeccions petrolíferes a les proximitats de la mar balear. Per que ens afecten i amenacen a tots. Presenta les teues al·legacions contra el projecte del Golf de València abans del 10 de febrer. Més informació: Aliança Mar Blava.
diumenge, 26 de gener del 2014
dilluns, 13 de gener del 2014
Nou curs a Can Toni d'en Jaume Negre
La passada setmana s'iniciaren les pràctiques d'un nou curs de gestió i millora de monts, de la Fundació Deixalles, a Can Toni d'en Jaume Negre. Els primers dies han set de presa de contacte i de selecció dels treballs a realitzar, i, especialment, de revisió i posada a punt de la maquinària que utilitzaran els alumnes durant la seua estada a la finca.
Alumnes i monitors amb la maquinària |
El primer treball que han realitzat els alumnes ha consistit en la retirada d'una antiga parra, situada al mateix costat de la cisterna, i la seua plantació a una nova ubicació de la finca. Aquesta parra, que deu tenir prop de cinquanta anys, amenaçava la cisterna, recentment restaurada i actualment amb aigua. S'han podat, també, els primers arbres, en aquest cas dos tarongers que es troben en mal estat i que intentarem recuperar.
![]() |
Diferents fases dels treballs de reubicació de la parra |
Volem agrair, una vegada més, a la Fundació Deixalles, que en una anterior edició ja ens donaren una bona empenta i, com no, als alumnes i monitors del curs, el seu suport en el desenvolupament del projecte global de recuperació que portam a terme, des d'ara fa tres anys, a Can Toni d'en Jaume Negre.
![]() |
L'abans i el després de l'extracció de la parra |
Etiquetes de comentaris:
cooperació,
formació,
Fundació Deixalles
diumenge, 5 de gener del 2014
Dos magranés més
El passat divendres, dos amics ens regalaren, i plantaren a la finca, dos nous arbrets. Es tracta de dos magraners plantats de llavors, ara fa cinc anys, i que havien crescut a un balcó de la ciutat. Els nous magraners, provinents de Sant Mateu d'Albarca i que han adoptat el nom dels seus sembradors, Ana i Jaume, formen ja part del banc d'arbres de la finca.
Etiquetes de comentaris:
magrana,
plantació d'arbres,
voluntariat
Subscriure's a:
Missatges (Atom)